Tekniska nämnden

Tekniska nämnden i Enköpings kommun ska se till att det finns välskötta kommunala fastigheter, rent vatten, väl underhållna och säkra vägar, unika parkmiljöer samt bra och goda måltider.

Nämnden styrs av en ordförande och en vice ordförande samt ytterligare sju ledamöter och sju ersättare. Nämnden har ett arbetsutskott.

Till sin hjälp har tekniska nämnden en tjänstemannaorganisation, samhällsbyggnadsförvaltningen. Förvaltningen har cirka 300 anställda.

Sammanträdesdatum 2025

  • Torsdag 13 februari
  • Torsdag 20 mars
  • Torsdag 24 april
  • Torsdag 22 maj
  • Fredag 13 juni
  • Torsdag 25 september
  • Torsdag 23 oktober
  • Torsdag 20 november
  • Torsdag 18 december

Insyn och kontaktuppgifter

Kallelser och protokoll

Cirka en vecka inför politiska möten publiceras kallelser med dagordning. Senast två veckor efter mötet publiceras ett protokoll med alla beslut.

Tidigare kallelser och protokoll

Nedan finns kallelser och protokoll från 2023 och 2024. Dokument som är äldre kan du beställa genom att mejla kommunens diarium.

E-post: kommunen@enkoping.se